Mówisz łazienka myślisz Koło - najlepiej rozpoznawana marka

Koło

Pentor Research International przeprowadził niezależne badanie, którego część dotyczyła spontanicznej znajomości marek i reklam produktów remontowo-budowlanych. Najlepiej rozpoznawaną w Polsce marką w branży wyposażenia łazienek jest KOŁO.

Pentor Research International jest jedną z czołowych agencji badawczych na polskim rynku. Coroczne badanie „Rynek materiałów budowlanych w Polsce. Plany remontowo-budowlane polskich gospodarstw domowych w 2010 oraz ich realizacja w zeszłym roku” przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków. Wynika z niego, że w 2010 roku prace remontowe w domu lub mieszkaniu zamierza wykonać prawie 29% gospodarstw domowych. Każde z nich planuje wydać na remont blisko 17 tysięcy złotych.

 

Nowoczesna marka
KOŁO jest najlepiej znaną marką w branży wyposażenia łazienek. W ogólnym rankingu brano pod uwagę znajomość 179 marek. Na czołowych miejscach znalazły się m.in. Atlas, Dekoral i Śnieżka. KOŁO zajmując wysokie 12 miejsce w klasyfikacji generalnej, było najlepiej znaną marką spośród firm branży wyposażenia łazienek. Ankietowani pytani o produkty do łazienki najczęściej wymieniali KOŁO. Do tak dużej popularności marki przyczyniła się nie tylko szeroko pojęta komunikacja marketingowa, ale przede wszystkim bogata oferta produktowa oraz wysoka jakość wyrobów. Elementy wyposażenia łazienek kolskiego producenta wyróżniają się wzornictwem zgodnym z najnowszymi trendami. W asortymencie są nie tylko wyroby do łazienek prywatnych i publicznych o różnym standardzie wykonania, ale również do łazienek dziecięcych, czy dla osób niepełnosprawnych.

 

- Politykę Sanitec KOŁO wyraża hasło „Idee i rozwiązania dla łazienek”. Dążymy do upowszechnienia wśród Polaków całościowej koncepcji nowoczesnej łazienki, by podnosić standard zarówno wnętrz prywatnych, jak i publicznych. Proponowane przez nas rozwiązania to połączenie funkcjonalności oraz stylistyki zgodnej z aktualnymi trendami – mówi Przemysław Powalacz, Prezes Zarządu Firmy KOŁO.

Marka o ugruntowanej pozycji

Strategia firmy zakłada regularne inwestycje w wizerunek marki, także w czasach spowolnienia gospodarczego. Wyrazem tego było otwarcie salonu w Krakowie i uruchomienie nowego serwisu internetowego w 2009 roku. Marka KOŁO bardzo dobrze poradziła sobie w trudnym dla branży okresie – poziom sprzedaży został utrzymany, a produkty kolskiego producenta zaczęły zdobywać rynki bałkańskie, bliskowschodnie, a nawet północno-afrykańskie.

 

- Przygotowaliśmy się na czas spowolnienia gospodarczego, opracowując scenariusze postępowania w różnych sytuacjach problemowych. Na szczęście dotychczas nie musieliśmy z nich korzystać, ale praca nad nimi była okazją, by lepiej przyjrzeć się funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zoptymalizować niektóre obszary działania. Wygląda na to, że przyjęta strategia przynosi efekty i jesteśmy obecnie najbardziej znaną marką w branży wyposażenia łazienek. Wynik ten cieszy tym bardziej, że kluczowe strategiczne działania związane ze wzmocnieniem wizerunku marki Koło w Polsce dopiero przed nami – finalizujemy nad nimi prace w chwili obecnej. Liczę, że przyczynią się do utrzymania pozycji lidera – mówi Przemysław Powalacz.

 

Marka świadoma społecznie
Firma KOŁO podejmuje szereg działań prospołecznych i proekologicznych. Od 12 lat organizuje konkurs na „Projekt Łazienki” oraz przekazuje nieodpłatnie swoje produkty m.in. do toalet w obiektach oświaty i służby zdrowia. Firma przywiązuje również wagę do tego, by jej działania były prowadzone bez szkody dla środowiska.

 

Firma KOŁO pełni także funkcję mecenasa wielu przedsięwzięć kulturalnych. Nowoczesne salony firmowe KOŁO w Warszawie i Krakowie to nie tylko miejsca, w których można zapoznać się z ofertą produktową firmy. Odbywają się w nich interesujące wystawy i spotkania poświęcone tematyce designu i architektury, a także szkolenia dla dystrybutorów, instalatorów i projektantów..